Każdy z nas ma wiele powinności, przez które wydaje nam się, że wszystko musimy zrobić tu i teraz i że nie mamy na nic czasu.
Okazuje się, że wcale wszystkiego nie musimy robić natychmiast i wystarczy prosta zasada, aby uniknąć zawalenia obowiązkami.
Jest ona prosta – musimy nauczyć się zarządzać swoim czasem.
A teraz do dzieła – weźmy kartkę papieru i podzielmy ją na cztery części:
- Rzeczy pilne i ważne – tutaj znajdą się nasze faktyczne powinności, które musimy wykonać od razu.
- Rzeczy ważne, ale nie pilne – musimy o nich pamiętać, ale nie musimy ich wykonywać w danej chwili. Jeśli jesteśmy zmęczeni, mamy co innego do zrobienia z grupy pilnych, odpuśćmy te, które pilne nie są.
- Rzeczy pilne, ale nie ważne – je najlepiej wykonać najszybciej – będziemy mieć je z głowy.
- Rzeczy nieważne i niepilne – te wiemy, że możemy odłożyć.
Ta bardzo prosta zasada pozwoli dość dobrze zaplanować swój czas i okaże się, że mamy o wiele więcej czasu niż sądziliśmy. Pamiętajmy też o tym, aby realnie przyjrzeć się swoim obowiązkom. Naprawdę nie wszystko jest pilne i ważne.
Nie ma dwóch takich samych osób, dlatego nie może być dwóch takich samych diet. U nas każda dieta jest inna, dopasowana do Twoich potrzeb, preferencji oraz wykluczeń. Odchudzamy po ludzku. Dostaniesz dietę i opiekę ekspertów.
Sprawdź >