Suplementy diety na odchudzanie: tak czy nie?

Producenci suplementów diety powoli wytaczają najcięższe działa przeciwko tłuszczowi. W końcu lato zbliża się wielkimi krokami, a dla wielu z nas przejście na dietę odchudzającą to nie lada wyzwanie. Pytanie tylko, czy aby na pewno suplement diety zastąpi zrównoważone posiłki i sprawi, że pojawi się ten wymarzony przez nas efekt?

Suplement diety zawiera składniki, które mogą być niedoborowe w naszej diecie. Do substancji chemicznych najczęściej używanych w składzie suplementów należą: l-karnityna, białko sojowe, błonnik różnego pochodzenia (np. jabłkowy, owsiany), wyciąg z fasoli, guarany, kawy, imbiru, skrzypu, pokrzywy i innych polnych ziół, wyciąg z octu jabłkowego oraz liczne witaminy i minerały, w tym antyoksydanty, chrom i magnez.

Większość tych produktów możemy naturalnie umieścić w swoim jadłospisie. Dzięki temu dostarczymy organizmowi świeżych i naturalnych składników odżywczych, w bardziej dostępnej i przyswajalnej dla nas formie.

Ponadto jeśli zastosujemy jedynie suplement diety, a nie zmienimy nawyków, efekt może być marny. Suplement nie spali za nas kalorii i nie wyrwie nam z rąk paczki chipsów. Jeśli radykalnie nie postanowimy wprowadzić zmian, to z naszego odchudzania nic nie wyjdzie.

Jeżeli jednak zdecydujemy się wspomagać dietę specjalnie skomponowanymi suplementami, to możemy się spodziewać wzmocnionego działania podstawowych zmian w jadłospisie. Poza tym dla wielu z nas bardzo ważny jest efekt psychologiczny, jaki może wywołać stosowanie takich środków. Myślimy wtedy: „Jeśli zainwestowaliśmy w takie dobre tabletki, to one muszą zadziałać” i sprawia to, że czujemy się bardziej zmotywowani i zdeterminowani, aby osiągnąć sukces.

Nie ma dwóch takich samych osób, dlatego nie może być dwóch takich samych diet. U nas każda dieta jest inna, dopasowana do Twoich potrzeb, preferencji oraz wykluczeń. Odchudzamy po ludzku. Dostaniesz dietę i opiekę ekspertów.

Sprawdź >